A webshop cookie-kat használ annak biztosítására, hogy honlapunk a lehető legjobb élményt nyújtsa Önnnek.
Gyengénlátók számára
Kerttechnika
Felhasználónév:
Jelszó:

Kosara jelenleg üres.

Részletes keresés

Termékkatalógus
Akciók
Főoldal
 
Gyártók listája:
STIHL
VIKING
MTD
GARDENA
AL-KO
HONDA

Szolgáltatásaink
Magunkról
Magazin, cikkek, hírek
Vásárlói tájékoztató (ASZF)
Adatkezelési tájékoztató (GDPR)
Szállítási feltételek és díjak
Gyakran ismételt kérdések (GYIK)
Ügyfélszolgálat
Elérhetőségeink
Partnereink
Az Ön véleménye honlapunkról



 
A STIHL alkalmassá tette a jövőhöz a 2-ütemű technológiát

A 2-ütemű motorokat szívesen illetik azzal a szemrehányással, hogy magas a károsanyag kibocsátásuk, kellemetlen az illatuk. Lehet, hogy léteznek ilyen motorok - azonban a korszerű 2-ütemű motorokkal csak egy közös bennük, a felépítési elv. Hiszen a műszaki továbbfejlesztéseknek, a nagyfokú gyártási precizitásnak és a 2-ütemű motorokhoz kifejlesztett katalizátoroknak köszönhetően ezeket a hátrányokat a legmesszemenőbbekig kiküszöbölték. Ezáltal ezek a 2-ütemű motorok éppen, hogy optimálisak a motoros készülékekben történő használatra.

A motoros készülékek hajtóműveivel szemben komoly elvárásokat támasztanak. Egyfelől alacsony súly mellett nagy teljesítményt kell nyújtaniuk. Ez kompakt építésmódot és a lehető legkevesebb számú alkatrész felhasználását követeli meg. Másfelől a motornak széles fordulatszám-tartományon keresztül kell magas forgatónyomatékkal rendelkeznie, és kevés karbantartást kell igényelnie. További követelmény az alacsony mértékű füstgáz-kibocsátás. Feltétlenül lényeges még a helyzettől független használat lehetősége. Ez biztosítja, hogy a készülék bármely helyzetben kifogástalanul működik. A 2-ütemű technológiával sikerült a fenti követelményeket egyszerre teljesíteni. Illetve csak túlnyomórészt, mivel a tankönyvekből ismert 2-ütemű elv a hatásfok és a füstgáz-értékek tekintetében ma már nem teljesítőképes. Mindezek ellenére a STIHL néhány éve szembenézett a kihívásokkal.

Az optimalizált 2-ütemű technológia

A STIHL által gyártott 2-ütemű motor egy olyan korszerű motor, amelyet rendkívül kompakt építésmód, magas teljesítmény és alacsony súly jellemez. Az ún. öblítési veszteségeket - azaz a keverék azon összetevőinek mennyiségét, amelyek elégetlenül kerülnek a levegőbe, és nem csak a környezetet szennyezik, de a hatásfokot is hátrányos módon befolyásolják - a STIHL lényegesen lecsökkentette. Speciális szerkezeti ötletekkel - mint az áramlástani szempontból kedvező átömlő csatornák és az optimalizált beömlő részek - sikerült a töltési fokot az égéstérben megnövelni, és az égés hatékonyságát fokozni. Ez nem csak jelentősen kisebb füstgáz-kibocsátási értékeket és kisebb üzemanyag fogyasztást eredményez, hanem érezhetően nagyobb teljesítményt is. Mindezek mellett pedig a korszerű 2-ütemű technológia szinte teljesen karbantartásmentes.

80 százalékkal kevesebb káros szénhidrogén

A STIHL már 1988-ban, első vállalatként kifejlesztett egy katalizátort 2-ütemű motorokhoz. Ez a katalizátor olyan mértékben lecsökkenti a füstgázban lévő el nem égetett összetevők menyiségét, hogy a káros szénhidrogének kibocsátása akár 80 százalékkal is kisebb lett. A karbantartást nem igénylőkatalizátor nem játszik szerepet a súly tekintetében, és nem is csökkenti a teljesítményt.

A fejlesztés nem áll meg

Az elért eredmények ellenére a STIHL továbbra is folyamatosan továbbfejleszti a 2-ütemű technológiát. Innovatív technikákkal a STIHL a jövőben is gondoskodni fog arról, hogy a károsanyag-kibocsátás még tovább csökkenjen.

A helyzettől független használatban rejlő plusz

A STIHL 2-ütemű motorok keverékkenés révén optimálisan alkalmasak a feltételek nélküli, helyzettől független használatra. Ez pedig számtalan munkahelyzetben elengedhetetlenül fontos.

A hagyományos 4-ütemű motorok számos követelményt tekintve lemaradnak

A 2-ütemű motorok keverékkenésével ellentétben a hagyományos 4-ütemű motorok kenésére egy külön olajkeringetési rendszeren keresztül kerül sor. Ehhez nem csak egy motorolaj-tartalék tároló kialakítására van szükség a forgattyúházban, de számos szerkezeti elem is szükséges, mint pl. az olajteknő, az olajszivattyú, az olajszűrő, az olajvisszatartó rendszer, vagy az olajtartály. Ezek a kiegészítő összetevők a hagyományos 4-ütemű motort viszonylag nagyméretű és az összehasonlítást tekintve súlyos motorrá teszik. Ehhez jön még, hogy a külön kent motor rendszeres karbantartást igényel: folyamatosan ellenőrizni kell a szelephézagot és az olajszintet, az olajt cserélni kell, és meg kell oldani a fáradt olaj megfelelő hulladékkezelését. További hátrány, hogy a hagyományos 4-ütemű motorok általában nem képesek helyzettől független munkavégzésre. Ahhoz hogy az ilyen motorok alkalmasak legyenek helyzettől független munkavégzésre, pl. motoros aljnövényzet-tisztítókba vagy sövényvágókba építve, további kiegészítő alkatrészek szükségesek. Ez azonban a motort csak még nagyobbá és nehezebbé teszi - ami természetesen a munkavégzés komfortérzését is hátrányosan befolyásolja.

Forrás: Andreas Stihl AG&CO (2005. 07. 28.)







DHTML Menu / JavaScript Menu Powered By OpenCube